Met de Fashion-Fit-Formule laat je het pasvormtraject gewoon in Nederland plaatsvinden.

De voordelen:

  • Het geeft de klant de zekerheid van een consistente pasvorm
  • Het geeft je organisatie richting
  • Het geeft de retailer duidelijkheid

Maatvoering Positionering

Maatvoering Positionering - Favourite Forms

Met Maatvoering Positionering laat Favourite Forms je label voortaan consistent aansluiten op het lichaamsmaten-bereik van je doelgroep. Dit geeft je organisatie richting, de retailer duidelijkheid en je klant de zekerheid van een comfortabele en consistente pasvorm.

“Valt ons merk groot, klein of misschien normaal? Maar wat is ‘normaal’ dan eigenlijk?”

Geen mens is hetzelfde. Lichaamslengte, bovenwijdte, heupwijdte, arm- en beenlengte, we verschillen allemaal. Vaak ervaart Favourite Forms tijdens een doorpas, dat de lichaamsmaten van de doelgroep niet helder zijn binnen de verschillende afdelingen van het bedrijf. Doorpassessies worden gehouden op modellen met maten die niet aansluiten op de klantenkring, verkoop communiceert verkeerd naar de retailer en producties missen een consistente aanpak in maten.

Met Maatvoering Positionering inventariseert Favourite Forms de maten van je doelgroep met als resultaat een lichaamsmatentabel. Een lijst met daarin alle belangrijke lengte en breedte afmetingen van je klanten voor elke te produceren maat. Speciaal voor jou opgesteld. Een duidelijk handvat tijdens de Patroon Ontwikkeling maar ook geeft dit sturing aan de andere afdelingen binnen je bedrijf. En je klant wordt blij van de consistente fit.

Groot en klein, dik en dun

Favourite Forms begeleidt sessies die bij voorkeur plaatsvinden in onderlinge afstemming met je team: afdeling styling, productieontwikkeling, verkoop. Tijdens deze sessies doorlopen we de volgende stappen:

Samen inventariseren we de doelgroep op leeftijd, lifestyle etc

Samen inventariseren we de huidige collectie; welke lichaamsmatentabel wordt nu gehanteerd. Wat is de visie van de verschillende afdelingen over de maatvoering op dit moment. Wordt er gewerkt met Basispatronen en Gradaties, zit daar een consistente procedure achter. Welke styles zijn afgelopen seizoenen goed verkocht. In welke maten liggen de grootste doorverkoopcijfers

Samen beoordelen we geproduceerde collecties en hun maattabellen tijdens een doorpassessie. Als je nieuw op de markt bent, bespreken we bestaande labels door.

Met Maatvoering Positionering is jouw eerste stap naar een comfortabele en consistente pasvorm voor je label gezet!